BLOG'DA EN YENİ?
...

Karlı bir havada, ödevlerden ve stresten uzak...

Bugün kar yağdı burada. Tabii ki bu ilk kar yağışı değildi, ben sadece değinmemiştim hava konusuna. Başka meselelerle uğraşıyorduk işte. Hazır kardan açılmışken konu, bu İsveç'te kar ne zaman yağar onu belirteyim. Ben şu anda bildiğiniz üzere Falun'dayım. İsveç'in biraz kuzeyinde kalıyor ama yine de daha kuzeydeki illere göre bence gayet iyi bir yerdeyiz. Erasmusla buralara gelmeyi düşünüyorsanız yani seçiminiz Högskolan Dalarna isimli üniversite olduysa, gelirken kalın giyecekler almayı sakın unutmayın. Bildiğiniz üzere Türkiye'den getirdikleri para ile geçinmeye çalışanlar için pahalı bi memleket burası (burada iş bulur çalışırsanız süpersiniz demektir, iş bulma konusunda da sonra birşeyler paylaşacağım sizlerle). Eğer hazırlıksız gelirseniz, burada erken gelen soğuğu görünce, cebinizdeki paraların nasıl gittiğini anlayamazsınız bile. Neyse...

Sevindik baya
İlk kar düşeli neredeyse bir ay oldu (Kasım ayında kar düştü buralara yani). İlk yağdığı gibi tuttu da, Türkiye'deki gibi değil yani. Tam bir hafta falan kar yerde kaldı. Sonrasında üç dört kere daha yağdı eridi, erdikçe yağdı, yağdıkça eridi. Son erimeden sonra, Türkiye'ye gelen soğuk hava dalgası sırasında buraya nasıl olduysa bi ıcak hava kütlesi geldi. Son dört beş gündür +5 dereceleri gördük ve sevindik biraz. Çünkü artık burnumuz buz tutmuyordu çok şükür. Ayrıca hava sıcaklığı -30 dereceyi görecek diyor herkes burada. Ne kadar doğrudur bilinmez ama göreceğiz bakalım. İnşallah bi değişiklik olur da bu sene o kadar soğuk bir hava ile boğuşmak zorunda kalmayız. İsveç'te kış böyle işte diyebiliriz şimdilik. Buradaki kıştan bahsetmişken kar yağarken neler yapabilirsiniz buralarda onu da konuşalım. Şimdilik sadece bugün yaptığımız tek şeyden bahsedelim ders stresinden kurtulmak için.

Stresten kurtulma yolumuz

Zaten son essayler de birikmiş, bir haftada tam iki essay yazmak zorunda kaldığımız dönemler. Yani anlayacağınız tam sıkışık bir dönem içerisindeyiz. Sıkışık dönem dediğime bakmayın, sadece kafamızda duruyor bunlar daha fiiliyata dökmedik işi. Dökebilmek de kolay değil benim için esas sıkışıklık yazmaya başlayınca olacak. Bu essay messey düşüncüleri içerisinde delilik tuttu biraz. Bu karda kışta üniversitenin havuzuna yüzmeye karar verdik ve gittik de. Normalde havuz alışkanlığı olan bir insan da değilizdir. Ama ne bilim, insan kendi üzerinde birşeyi yapmak için baskı hissedince gidip daha önceden yapması gereken başka bir faydalı işi yapmaya başlıyor. Bu gibi bir durumla sizler de çok karşılaşmışsınızdır sanırım. Galiba bu bir psikolojik takıntı ya da hastalık ya da her ne ise artık orasını da psikologlar çözümlesin. İtiraf etmeliyim bu son zamanlarda nedense çok fazla bloguma yazı yazasım geliyor ve hatta yazıyorum da. Sanırım yukarıda söylediğim sebepten kaynaklanıyor bu. Ayrıca şu da var, bloguma birşeyler yazarken şu pazartesiye kadar yazmış olmam gereken ve hala konusunu bile belirlemediğim en az 10 sayfalık essayi aklımdan çıkarabiliyor olmam (nasıl oluyor demeyin :P ). Essay gelmişken aklıma,  yarına yapmam gereken daha doğrusu okumam ve yazmam gereken şeyler var. Onları yapsam iyi olacak...

Ayrıca ilginizi çekebilecek diğer yazılar: 
Harçsız Öğrenci Pasaportu Nasıl Alınır
Schengen Vizesi için İşveren Mektubu ve İzin Onayı
İnterrail Nasıl Yapılır ve Nasıl Planlanır
Ücretsiz Fon Müzikleri ve Ses Efektleri İndir
Asteğmen Nasıl Olunur ve Ne Yapmam Gerekir
Askerlik Tecili için Gerekli Belgeler
Sınavsız İkinci Üniversite Kaydı Nasıl Yapılır
İngilizce Öğretiminde Teknoloji ve İnteraktif Oyunlar

Diğer faydalı olabilecek Erasmus yazılarım:
İsveç'e Gitmeden Önce (1)
İsveç'te Bilinmesi Gerekenler (2)
İsveç'te Yemek Vakti (3)
İsveç Online Alışveriş Siteleri ve Faydalı Linkler
İsveç'te Erasmus İlk Anılar
İsveç ve Erasmus: Hatıralar Dolusu Koca Bir Yıl
Erasmusa Son Noktayı Koyduk
Erasmus'tan Sonra Hayatta Kalmanın Yolları
İnterrail Gezisi Nasıl Planlanır
* Erasmus Ülke Tercihi Nasıl Yapılır

0 kişi daha paraladı:

Yorum Gönder

Tepkisiz kalmayın. Fikirleriniz birileri için değerli olabilir: