İsveç'e Gitmeden Önce Bilinmesi Gerekenler (1)

İsveç'e erasmus ya da hangi programla olursa olsun gidecek olan arkadaşların daha öncesinde dikkat etmesi gereken konulara değinmek istedim:
1- Uçak Biletleriniz?
Bilet alırken en çok dikkat edilmesi gereken konu hangi gün ve hangi saatte İsveç'te olacağınız. Hafta sonlarına denk getirmeniz kesinlikle tavsiye dışı. Mutlaka ama mutlaka hafta başı günlerden birine denk getirin. Çünkü malumunuz bilmediğiniz bir ülkeye geliyorsunuz ve orada yapacak olduğunuz bazı resmi işlemler var. Yurda yerleşme olsun okula gitme olsun bu gibi şeyler. Biz Cumartesi günü İsveç'e geldik ve iki gece hotele para baydık boşu boşuna. Çünkü kalacağımız yerin ofisi hafta sonları kapalıydı. Bu nedenle ne kayıt yaptırabildik ne de birileriyle görüşebildik ta ki Pazartesiye kadar. Siz siz olun mutlaka hafta başına denk getirmeye çalışın biletlerinizi. Resmi işlemleriniz için ve ekonomik durumunuz için en iyisi bu.

Ucuz bilet bulabilmek için en iyi sitelerden birisini sizlere tavsiye ederim: http://www.skyscanner.net/

Daha önce de belirtmiş olduğum gibi biletlerimizi alırken dikkat ediyoruz aktarmalı olup olmamasına. 40-50TL ya da hadi 70-80tl daha az vereceğim diye gidip aktarmalı uçuşlar almanızı tavsiye etmem. Yine de diyebilirsiniz "ben macera seven adamım başka bir ülkede biraz vakit geçirmiş olurum". Ben böyle dedim ve aktarmalı aldım. Ancak, gerçekten çok yorucu oluyor. Zaten bilmediğiniz bir ülkeye gidiyorsunuz o kadar eşyanızla ve orada neler yaşayacağınızı bilmiyorsunuz ve sizi ne gibi maceraların beklediğinden haberiniz yok, tutup da oraya giderken ayrı bir maceraya girmek artık benim için çok boş görünüyor. Tabii yapmayın demiyorum, sadece yapmamanızı tavsiye ediyorum. Yaparsanız ki eğer, güzel anıların çıkacağından şüphem yok. Son olarak bu konuda eklemem gereken şey de bagaj ağırlığı. Çoğu havayolu şirketinin limiti 20kg. Bavulunuzu doldururken dikkatli doldurun ve yola çıkmadan önce mutlaka tartın ve havayolu şirketinizin kaç kg limiti olduğunu mutlaka öğrenin. Bazı havayolu şirketleri 30kg olabiliyor ve boşu boşuna 10kg eşyanızı geride bırakmayın.

Bazı arkadaşlar merak ediyorlardı, aradaki zaman farkı nasıl diye. İsveç'te saatler bir saat geri arkadaşlar. Mesela bir uçak bileti alırken Türkiye'den kalkış saatini Türkiye saatine göre gösterir ve İsveç'e varış saatini de İsveç saatine göre gösterir. Bunu da belirtmek istedim. Ayrıca Türkiye'den İsveç'e uçakla gitmek üç buçuk saat kadar sürüyor.

2- İsveç'te Nereye Gideceksiniz
Diğer bir önemli konu da, İsveç'e vardığınızda nereye gideceğiniz ve nasıl gideceğiniz. İsveç'te Türkiye'deki gibi bol keseden otobüsler yok ve her zaman bulmanız kolay değil. En kolay ulaşım aracı tren. Yola çıkmadan önce www.sj.se sitesine girerek tren biletlerinizi almanız şiddetle tavsiye olunur. Biz almadık ne oldu, biliyor olmalısınız. 500 kron ödedik, ki bu ortalama 50€ ediyor ve tl olarak da 100tl yapıyor. Ödediğimiz para hadi fazla değil diyelim, ama o bileti almak için sarfettiğiniz çaba çok en azından. Sitede bileti nasıl alacaksınız. Eğer Arlanda havaalanına geliyorsanız kalkış yeri olarak Arlanda diye yazın, ve sonrasında gideceğiniz yeri. Aldıktan sonra size bir kod verecek ve o kodu saklayın. O kod ile tren istasyonlarında bulunan otomatlardan biletinizi alacaksınız.

Eğer bunlarla uğraşmak zor geliyorsa İsveç'te başka bir güzel uygulama daha var. Trene direk binin eşyalarınızla. Trende dolaşan görevliler size gayet cüzi bir bilet ücreti ödetiyorlar. Bazı arkadaşlarımızın da tecrübesi bu yönde. :).

3- Kılık Kıyafetiniz?
Çok merak edilen bir konu gibi geliyor bana. Çünkü ben de buraya gelmeden önce çok merak etmiştim, hava nasıl olacak neler almalıyız falan diye. Şunu söylemeliyim ki gerçekten çok soğuk! Kasım ayının başlarında kar yağmaya başlamıştı bu sene (2008) ve şu sıralar -10'dan yukarıya çıkmıyor hava sıcaklıkları. -20 dereceleri de gördük burada Ocak başlarında. Sakın böyle dedim diye İsveç'e gelmekten vazgeçmeyin. İsveç mutlaka gidilesi bir yer çok seveceksiniz. Gelelim neler yapacağız kılık kıyafet konusunda.

Türkiye'den çıkmadan önce mutlaka botunuzu alınız. Ucuz botlardan alıp kendinizi kandırmayın. İyisinden alın. Türkiye'de 100 tl verip alabileceğiniz taş gibi bir bot burada Türkiye'dekine göre pahalı!. (bot fiyatını biraz abartmışız, uyarı geldi hemen sildim ben de. Sizlere İsveç'te nerede ucuz bot bulabileceğinizi ayrıca İsveç'te bilinmesi gerekenler yazımda anlatacağım.) Ona göre hesabınızı yapın. İsveç'te alışveriş yapmak çok mantıklı değil. Zaten Erasmus programının sizlere sunduğu hibe ile geçinmeye çalışırken burada ekstra masraf iyi bir şey değil.

Kılık kıyafetten fazla konuşmaya gerek yok. Buranın soğuk olduğunu hatırlattıktan sonra artık ne gibi hazırlıklar yapmanız gerektiğini kendiniz biliyorsunuzdur. =).

4- Abur Cubur
Bu da önemli biraz. Yanınızda her zaman yemeye hazır birşeyler bulundurun. Zaten aileniz sanırım sizlere bunu tavsiye edecektir. Sakın geri çevirmeyin verdikleri herşeyi biryerlere sıkıştırmaya çalışın. Burada Türkiye'deki herşeye hasret kalacaksınız zaten yeterince. Ancak ondan ziyade nolur ne olmaz diye yanınızda yiyeceğiniz bulunsun.

Ayrıca eğer imkanınız var ise yanınızda hazır çorba getirin. İlk günler neler alacağınızı bilemeyebilirsiniz. Bunun için en iyi yöntem gelirken beş on adet hazır çorba getirmeniz ve burada marketlerin içeriğini çözene kadar iki üç gün çorba ile idare edebilirsiniz.

Bugünlük bu kadar aklıma geldi. Aklıma yeni şeyler geldikçe konunun devamı olarak yeni listeyi de hazırlamaya çalışacağım. Ya da sorularınız var ise sormaktan çekinmeyin, tecrübelerimi ve bildiklerimi saklamaktan çekinen bir insan değilim siz de sorularınızı sormaktan çekinmeyin. Mesela şöyle bir soru bile sorabilirsiniz;

- domates kaç para abi ya orda?
- Valla değişiyor ne desem yalan. Ama 5 tl'nin altına düşmediği kesin!!

Güncelleme:
İsveç'te Bilinmesi Gerekenler başlıklı bir konu da hazırlık aşamasındaydı ve artık yayında... İsveç'te alışveriş nasıl yapılır, online alışveriş siteleri, isveç ingilizce haber siteleri, sinema takip siteleri vb konular hakkında yazıma ulaşmak için:
İsveç'te Bilinmesi Gerekenler (2)
* İsveç'te Yemek Vakti (3)

Ayrıca ilginizi çekebilecek diğer yazılar: 
Harçsız Öğrenci Pasaportu Nasıl Alınır
Schengen Vizesi için İşveren Mektubu ve İzin Onayı
İnterrail Nasıl Yapılır ve Nasıl Planlanır
Ücretsiz Fon Müzikleri ve Ses Efektleri İndir
Asteğmen Nasıl Olunur ve Ne Yapmam Gerekir
Askerlik Tecili için Gerekli Belgeler
Sınavsız İkinci Üniversite Kaydı Nasıl Yapılır
İngilizce Öğretiminde Teknoloji ve İnteraktif Oyunlar

Diğer faydalı olabilecek Erasmus yazılarım:
İsveç'e Gitmeden Önce (1)
İsveç'te Bilinmesi Gerekenler (2)
İsveç'te Yemek Vakti (3)
İsveç Online Alışveriş Siteleri ve Faydalı Linkler
İsveç'te Erasmus İlk Anılar
İsveç ve Erasmus: Hatıralar Dolusu Koca Bir Yıl
Erasmusa Son Noktayı Koyduk
Erasmus'tan Sonra Hayatta Kalmanın Yolları
İnterrail Gezisi Nasıl Planlanır
* Erasmus Ülke Tercihi Nasıl Yapılır

- Bilmeyen Hoca - Teknoloji ve Oyun Dünyası Blogu

YORUMLAR

BLOGGER: 73
Loading...
Ad

advertorial,1,alışveriş,4,alışveriş siteleri,1,another earth,1,apple,2,askerlik,2,askerlik tecili nasıl yapılır,1,asteğmen,1,asteğmen nasıl olunur,1,asteğmen olmak,1,astek,1,avrupa,3,bedava fon müzikleri,1,ben,6,birikim koleji,1,blog,2,blogger,2,blogger ipuçları,6,can sıkıntısından,18,chrome,1,cs:go,1,Çözüm,2,deneme,4,dizi,1,duyuru,6,düşün taşın,2,düşünme taşınma,1,eğlence,1,emoji,1,en iyi ücretsiz antivirüs,1,Erasmus,31,Erasmus Maceraları,2,erasmusrehberi,1,evrak,1,facebook,1,felsefe,1,film,4,flash bellek kısayol virüsü,1,flash bellek virüsü,1,fon müziği,2,fon müzikleri indir,1,Gezi,8,godaddy,1,google,1,Günlük,59,haber,3,Hakkımda,1,hakkında,1,Harçsız öğrenci pasaportu,1,hatıra,1,içimiz kan ağlıyor,1,ikinci el,1,ikinci üniversite kaydı,1,ilginç,1,inceleme,1,ingilizce dilekçe,3,ingilizce işveren mektubu,2,ingilizce izin onayı,2,ingilizce öğretmenliği,1,internet,50,interrail,4,ios,2,iphone,6,iphone titremiyor,1,iphone titreşim ayarlama,1,iphone titreşim seviyesi,1,iphone titreşim sorunu,1,isim tescil,1,isveç,17,isveç günlüğü,2,isveçte eğitim,29,isveçte erasmus,1,isveçte yaşam,29,işyeri izin belgesi,2,izin onayı örneği,2,kadın,1,kısa film,5,kısa film müzikleri,1,kısayol virüsü,1,komik,14,kozmonot,1,kutu açılımı,1,Les poupées russes,1,macera,1,mezuniyet sonrası askerlik,1,mizah,1,Movies,1,müzik indir,1,öğrenci pasaportu nasıl alınır,1,öğretmenim,9,paylaşım,1,python.dll,1,rehber,2,royalty free fon müziği,1,rus,1,russian dolls,1,schengen vizesi işveren izni,2,ses efektleri indir,1,ses testi,1,sınavsız ikinci üniversite,1,sinema,6,siyaset,1,Social network,1,sony srs-x11,1,sosyal,2,sosyal ağ,1,sözsüz müzik indir,1,sverige,28,sweden,28,şaşırdım,3,şiddet,1,şirket yazısı,1,tecil,1,teknoloji,27,tercih,1,titreşim,1,twitter,1,uzun dönem askerlik,1,ücretsiz fon müzikleri,1,ücretsiz pasaport almak,1,ülke,1,veyselkeles.com,1,video,2,vimeo,1,virüs temizleme programı,1,vize,4,vize için işyeri izni,2,Windows,8,windows 10,5,windows 8,1,Windows Sorunları,8,yaşam,2,yedek subay nasıl olunur,1,Yeni Öğrendim,15,zombieland,1,
ltr
item
Paralama Defteri Blog | Eğitim, Erasmus ve Teknoloji Deneyimleri: İsveç'e Gitmeden Önce Bilinmesi Gerekenler (1)
İsveç'e Gitmeden Önce Bilinmesi Gerekenler (1)
İsveç'e erasmus ya da hangi programla olursa olsun gidecek olan arkadaşların daha öncesinde dikkat etmesi gereken konulara değinmek istedim:
https://4.bp.blogspot.com/-DMIliTnGaKc/V8ISC-rhjAI/AAAAAAAAH_s/XWMiqq_QhnwxFrCDBnbrAcESn4FDa-DKQCLcB/s400/isve%25C3%25A7te%2Berasmusa%2Bgitmeden%2B%25C3%25B6nce%2Bbilinmesi%2Bgerekenler.jpg
https://4.bp.blogspot.com/-DMIliTnGaKc/V8ISC-rhjAI/AAAAAAAAH_s/XWMiqq_QhnwxFrCDBnbrAcESn4FDa-DKQCLcB/s72-c/isve%25C3%25A7te%2Berasmusa%2Bgitmeden%2B%25C3%25B6nce%2Bbilinmesi%2Bgerekenler.jpg
Paralama Defteri Blog | Eğitim, Erasmus ve Teknoloji Deneyimleri
https://blog.veyselkeles.com/2009/01/isvee-gelirken-dikkat-1.html
https://blog.veyselkeles.com/
https://blog.veyselkeles.com/
https://blog.veyselkeles.com/2009/01/isvee-gelirken-dikkat-1.html
false
3424150382635341823
UTF-8
Yazıların hepsi bu kadar Hiç yazı bulunamadı Hepsini görüntüle Devamı... Cevap ver İptal Sil Yazan: Anasayfa Sayfalar Yazılar Hepsini Görüntüle Bunlar ilginizi çekebilir Etiketler Arşiv ARA Bütün Yazılar Aradığınız konu hakkında bir yazı bulunamadı Anasayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Paz Pzt Sal Çar Per Cum Cmt Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Oca Şub Mar Nis Mayıs May Haz Ağu Eyl Eki Kas Ara daha şimdi 1 dk önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago 5 hafta önce Takipçiler Takip ET Bu İçerik Gizlidir ADIM 1: Paylaş. ADIM 2: İçeriğe ulaşmak için paylaşım yaptığınız linke tıklayınız Bütün Kodu Kopyala Bütün Kodu Seç Bütün kod kopyalandı Yazılar / kodlar kopyalanamaz, kopyalamak için lütfen CTRL+C basınız